Budowa na tym obszarze jest częścią większej inwestycji, obejmującej IV i V etap „Starego Kolejowego Szlaku”, który ma docelowo połączyć Wybrzeże Bałtyckie z Pojezierzem Wałeckim. Rola Gminy Świdwin w tym projekcie jest strategiczna.
Kluczowe Odcinki Inwestycji
Nowo wybudowane i oznakowane fragmenty, które powstawały w ramach tych etapów, mają ogromne znaczenie dla skomunikowania regionu, zwłaszcza z uzdrowiskiem Połczyn-Zdrój:
- Nowa droga rowerowa Smardzko – Wardyń Górny: Najdłuższy, nowo wybudowany odcinek ma blisko 12 km i w większości powstał na dawnym nasypie kolejowym, co zapewnia komfortową jazdę bez dużych przewyższeń, z dala od ruchliwych dróg.
- Oznakowanie trasy Smardzko – Świdwin: Istniejący już odcinek o długości około 6,5 km został oznakowany i przystosowany, tworząc tym samym bezpośredni łącznik rowerowy od głównej osi SKS do Świdwina, gdzie znajduje się stacja kolejowa. To właśnie możliwość dojazdu pociągiem jest kluczowa dla turystyki rowerowej.
Finansowanie i Cel Inwestycji
Całość projektu była realizowana przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich i współfinansowana ze środków Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniego.
Komentarze